Storytelling con Elena Asciutti, Every other Friday at 18:00

Diffusione Fiaba – Stagione #5

IT

“Diffusione Fiaba” è un programma radiofonico che esplora il mondo delle fiabe e più in generale della narrazione nelle sue numerose sfaccettature. Il fine è quello di condividere il piacere della narrazione e le esperienze dei cantastorie da tutto il mondo, intrattenendo il pubblico con delle storie meravigliose, in diverse lingue! Nell’autunno 2023, ritorna per il quinto anno consecutivo, proponendo incontri e scambi con contastorie ed esperti di fiabe da diverse parti del mondo, e la narrazione di fiabe, leggende e racconti meravigliosi. Sarà ancora una volta un viaggio alla scoperta della forza universale della tradizione orale.

La rubrica “Contastorie per un giorno” accoglie le proposte del pubblico di Radio Cavolo, all’insegna della condivisione del piacere della narrazione. Per raccontare la vostra fiaba alla radio, scriveteci a RadioCavolo@eui.eu.

“Diffusione Fiaba” va in diretta ogni secondo e quarto venerdì del mese, alle 18h00, rivolgendosi a un pubblico di adulti e di piccini. È curato e condotto in studio da Elena Asciutti, una cantastorie per passione.

EN

“Diffusione Fiaba” is a radio show that explores the world of tales and more generally of storytelling, in its many facets. The purpose is to share the pleasure of storytelling and the experiences of storytellers from all over the world, entertaining the audience with wonderful stories, in different languages! In autumn 2023, it returns for the fifth consecutive year, proposing meetings and exchanges with storytellers and storytellers from different parts of the world, and the narration of fairy tales, legends and wonderful tales. It will once again be a journey to discover the universal strength of the oral tradition.

The “Storyteller for a day” section welcomes the proposals of the Radio Cavolo audience, under the banner of sharing the pleasure of storytelling. To tell your story on the radio, send a message to RadioCavolo@eui.eu.

“Diffusione Fiaba” goes on air every second and fourth Friday of the month, at 6.00 pm, addressing an audience of adults and children. It is curated and conducted by Elena Asciutti, a storyteller by passion.

Listen to previous episodes of Diffusione Fiabe on Mixcloud